برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, | 23:20 | نویسنده : محمد وکیلی |

 

انیمیشن ایرانی ضد صهیونیستی که در اسراییل پخش شد اما در ایران نه!
 
این انیمیشن موجب اعتراض صهیونیستها به  وزیر امور خارجه ایران شد.
 
 انیمشین مربوطه  به دلیل کیفیت  بسیار بالای فنی و موضوع جنجالی اش تا به حال  تعجب و تحسین بسیاری از کابران  اینترنتی ایرانی وخارجی را برانگیخته است.
 
بطوریکه بعضی از کاربران در یادداشتهای خود از شگفت انگیز و شجاع بودن ایرانی ها حرف زدند و یا به صورت خودجوش آنرا در فرانسه پخش می کنند و همینطور درخواست تکثیر در کشور نیوزلند و آلمان را داشته اند.
 
انیمیشن مزبور حتی در شبکه 2رژیم صهیونیستی پخش وتحلیل شده ورژیم صهیونیستی مراتب اعتراض خود را نسبت به ساخت این انیمیشن فاخر ایرانی اعلام کرده  است.
 
ولی متاسفانه در ایران ارگانی حمایت درخوری از این انیمیشن نکرده است.

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, | 9:51 | نویسنده : محمد وکیلی |

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آخرالزمان یعنی چه؟ آیا ما در آخرالزمان هستیم؟

اصطلاح «آخرالزمان» در گفتار‌های ادیان آسمانی و روایات اسلامی مطرح شده است و مراد از آن، روز پایانی عمر دنیا (معنای لغوی) نیست، بلکه مراد از آن، دوره زمانی ویژه‌ای است که به‌گونه‌ای معنای آخر بودن را دارد. 
اصطلاح آخرالزمان به سه دوره اطلاق شده است:
  
۱. دوره پیامبر خاتم که از بعثت آن حضرت تا قیامت را شامل می‌شود. در این صورت، آخرالزمان، به این معنا است که بعد از آن بزرگوار، پیامبر و شریعت دیگری نخواهد آمد و این دوره، دوره آخرین شریعت است. 

۲. دوره غیبت و سال‌های پیش از ظهور که آخرالزمان طبق این معنا، پایان دوره ظلم‌ها، فساد‌ها و حکومت‌های غیرالهی است و با ظهور امام موعود همه مظاهر شرک، ظلم و فساد از بین می‌رود. 

۳. دوران ظهور و زمان تشکیل دولت عدل الهی که این حاکمیت، تا آخر عمر دنیا برقرار می‌ماند و دیگر از بین نمی‌رود. در روایتی پیامبر به دختر بزرگوارش فرمود: 
«وقتی دنیا هرج‌ومرج شود و فتنه‎ها آشکار گردد و راه‎ها بسته شود و عده‎ای، عده دیگر را فریب دهند، خداوند کسی را که دژهای گمراهی را فتح می‌‎کند، برمی‎انگیزد و او در آخرالزمان، دین را برپا می‌کند».[۱] 
با مراجعه به روایات، معلوم می‌‎شود یکی از معانی آخرالزمان، دوران غیبت امام دوازدهم است؛[۲] به‌ویژه سال‎های پیش از ظهور آن حضرت که فتنه‎ها و مشکلات، به اوج خود می‌‎رسد. 
در روایتی، با صراحت، به دوران غیبت اشاره شده است: 
«ای علی! عجیب‎ترین مردم در ایمان و بزرگ‎ترین آنان در یقین، گروهی هستند که در آخرالزمان به سر می‌برند، پیامبر را ندیده‎اند، امام آنان نیز در غیبت است و آنان به نوشته‎ای ایمان می‌‎آورند».[۳] 
با توجه به این روایات می‌‎توان گفت روایاتی هم که نشانه‎های مختلفی برای آخر‎الزمان بیان کرده است، به دوران غیبت و دوران پیش از ظهور اشاره دارد؛ مانند روایتی که می‌‎فرماید: «در آخرالزمان، مردم، امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌‎کنند و اهل ریا می‌‎شوند و نماز و روزه‎شان ظاهری است»[۴] یا «آخرالزمان، زمان بدی است؛ زنان، بی‎حجاب و بزک‌کرده ظاهر می‌‎شوند».[۵] 

و در پاسخ به قسمت دوم، چون در روایات، دوران غیبت امام زمان، «آخرالزمان» نامید شده است، می‌‎توان گفت، ما در آخرالزمان هستیم؛ به‌ویژه اینکه بعضی از علائم یاد شده[۶]، در زمان ما وجود دارد، اما اگر کسی منظور از آخرالزمان را فقط چند سال پیش از ظهور حضرت در نظر بگیرد، چون وقت ظهور مشخص نیست، نمی‌‎توان گفت در آخرالزمان هستیم یا نه.[۷] 

پی‌نوشت‌ها
۱.بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۳۶، ص ۳۰۸؛ «اذا صارت الدنیا هرجاً و مرجاً و تظاهرت الفتن و تقطعت السبل و أغار بعضهم علی بعض … فبعث الله عزوجل عند ذلک مهدینا التاسع من صلب الحسین … یفتح حصون الضلالة … یقوم بالدین فی آخر الزمان». 
2. از روایات فراوانی که از قیام امام مهدی علیه‌السلام در آخرالزمان خبر می‌دهد، نیز روایاتی که در وسائل‌الشیعة، ج۱۶، ص۲۴۴؛ بحارالانوار، ج۳۶، ص۳۲۵؛ مستدرک‌الوسائل، ج۲، ص۲۶۷ آمده است، می‌‎توان این نکته را فهمید. 
3. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۷۴، ص۵۶؛ «یا علی اعجب الناس ایماناً و اعظمهم یقیناً قوم یکونون فی آخرالزمان لم یلحقوا النبی و حجب عنهم الحجة فآمنوا بسواد علی بیاض».
۵. کافی، کلینی، ج۵، ص۵۵. 
۶. بعضی از ویژگی‌های این دوره چنین است: 
- وضع حکومت‌ها: افراد، فاسد و ظالم و حکومت‎ها، ضعیف، استبدادی، زود‎گذر و متزلزل هستند. 
- وضع دین: از اسلام و قرآن، فقط اسمی می‌‎ماند و مساجد، زیبا، اما بدون جمعیت است و مردم از دین خارج می‌‎شوند. ‌
- وضع اخلاق: عواطف انسانی ضعیف می‌‎شود و ترحم به یک‌دیگر وجود ندارد. انواع فسادهای اخلاقی، علنی و بدون نهی و جلوگیری در جامعه انجام می‌‎شود. 
- وضع امنیت: ترس و اضطراب، فراگیر و راه‎ها نا‌امن است. جنایت‎های هولناک صورت می‌‎گیرد و مردم، آرزوی مرگ می‌کنند. مرگ‎های ناگهانی، زلزله، جنگ، فتنه، بیماری و مرگ زیاد می‌‎شود. 
- وضع اقتصاد: باران و محصولات کشاورزی کم می‌‎گردد و رود‌ها و چشمه‎ها خشک می‌‎شوند. گرانی، فقر، گرسنگی و عدم رونق تجارت و بازار، غوغا می‌‎کند. (برای آگاهی بیشتر: ر، ک: نجم الدین طبسی، نشانه‌هایی از دولت موعود.) 
۷. البته چون امر ظهور، به عمل‎کرد و خواست مردم نیز بستگی دارد ـ بدین معنا که هر زمان آنان آماده ظهور بودند، ظهور تحقق می‌یابد ـ هر زمان می‌تواند آخرالزمان باشد و زمان ظهور فرا برسد.
 
منبع: http://www.jc313.ir

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:, | 15:46 | نویسنده : محمد وکیلی |

 

 

از نشانه هاى دیگر ایشان (متقین)، آن است که كه هر یک را داراى نیرومندى در دین، دوراندیشى با نرمى، ایمان همراه با یقین، حرص در دانش، علم با بردبارى، میانه روى در توانگرى، فروتنى در عبادت، آراستگى در تهیدستى، بردبارى در سختى، جویایى حلال، نشاط در هدایت، و دورى از طمع بینى!

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, | 13:28 | نویسنده : محمد وکیلی |

 

 

اینکه شب اول قبر چگونه است و آن را چگونه درک می کنیم و عذاب آن تا چه حد است؟ و کیفیت عذاب برای مومن و کافر چگونه است؟ از جمله مباحثی است که ذهن هر انسان معتقد به جهان پس از مرگ را به خود مشغول ساخته است.

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, | 13:13 | نویسنده : محمد وکیلی |


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 20:24 | نویسنده : محمد وکیلی |

 

با توجه به ويژگي‏ها و نشانه‌هاي و سخنان بزرگان دين، سيمـــاي زنـــدگي در آخِرالزمان را مي‏توان اين‏گونه ترسيم كرد:
1. دين در آخِرُالزّمان
روزبه‏روز عوامل فراواني، گوهر تابناك دين را در هاله‏اي از غبار فرو مي‏برند از ايــن رو در جوامع انساني

همـــواره ديـــن رو به كم‏رنگ‌شدن مي‏رود و خـرافــــه‌ها و انحراف‌هاي فراواني، گريبانگير آن مي‏شود، تا اين كه وقتي حضــرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قيــام كـــرده، غبار از چهرة دين بر‏گرفت...

 

همگي گمان مي‏كنند اين دين جديدي است كــه آن حضرت آورده است. اميرمؤمنــــان علـــي (عليه السلام) اين حقيقت را اين‏گونه بيان فرمود:اي مردم! به زودي زماني بر شما خواهد رسيد كه اسلام چونـان ظرف واژگـــــون شده، آنچـه در آن است ريخته مي‏شود. 
2. مردان آخِرُالزّمان
آزمايش‌هاي خداوند سبحان براي زنان و مردان يكسان است؛ ولي پاره‏اي از روايات، به‌ويژه در بارة مردان نقل شده است، آن گونه كه در برخي روايت‌‌ها سخن از زنان به ميان آمده است.
امام صادق (عليه السلام) فرمود: 
مردي را مي‏بيني هنگامي كه يك روز بر او گذشته و گناه بزرگي انجام نداده است‌ـ از قبيل فحشا، كم‌فروشي، كلاه‌برداري و يا شرب خمر ـ بسيار غمگين و اندوهگين مي‏شود. 
3. زنان آخِرُالزّمان
امام علي (عليه السلام) ‏فرمود: 
در آخِرُالزّمان و نزديك شدن رستاخيز كه بدترين زمان‏ها است، زناني آشكار مي‏شوند كه برهنه و لخت هستند؛ زينت‏هاي خود را هويدا مي‏سازند، به فتنه‏ها داخل مي‏شوند و به سوي شهوت‏ها مي‌گرايند. به لذت‏ها مي‏شتابند، حرام‏هاي الهي را حلال مي‏شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود. 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 14:22 | نویسنده : محمد وکیلی |

امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند: به زودی شهر كوفه از مۆمنان خالی می‌شود و علم و دانش از آنجا رخت بر می‌بندد و چون ماری كه در گوشه‌ای چنبره زده است محدود می‌گردد و از شهری كه آن را قم می‌نامند ظهور می‌كند و آن‌جا پایگاه علم و فضیلت و معدن دانش و كمال می‌گردد به گونه‌ای كه روی زمین هیچ مستضعف (فكری) نمی‌ماند كه از دین آگاهی نداشته باشد حتی زنان پرده‌نشین و این زمان نزدیك زمان ظهور قائم(عج) ما خواهد بود… 

(علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 60، ص 213)


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 14:14 | نویسنده : محمد وکیلی |


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:سلیمانی, | 16:24 | نویسنده : محمد وکیلی |

--آیا به نظر جنابعالی ظهور نزدیک است؟
آیت ا... بهجت: ما تا کنون به جوان ها بشارت می دادیم که ظهور حضرت بقیة الله الاعظم«عج» را درک خواهند کرد، ولی اینک به پیرها هم بشارت می دهیم که دوران ظهور را خواهند دید.
حدیث وصال/123


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:ظهور,فرج,مهدی,بهجت, | 14:5 | نویسنده : محمد وکیلی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ایران دانلود سنتر